Jak nie stracić gwarancji na klimatyzację?

Jak nie stracić gwarancji na klimatyzację?

Pierwsza negatywna opinia, która pojawiła się ostatnio na temat naszej firmy, skłoniła mnie do nagrania tego materiału, tym bardziej że porusza ona bardzo istotną kwestię, o której każdy konsument powinien wiedzieć.

Mówiłem już o tym wielokrotnie, ale jak pokazuje choćby ta sytuacja część osób i tak nic sobie z tego nie robi i potem są tego konsekwencje.

Najważniejszą kwestią związaną z gwarancją producenta jest wykonywanie przeglądów w okresie jej trwania i odnotowywanie tego faktu w karcie gwarancyjnej. Świadome zaniedbanie tej sprawy owocuje utratą gwarancji i zostaje tylko 2-letnia rękojmia. I nie ma znaczenia to, że dziś montujemy urządzenie, a potem przez ponad dwa lata z niego nie korzystamy.

Producent wskazuje na czynności po stronie użytkownika, które muszą zostać wykonane i jeśli tak nie będzie, to nie jest to wina ani producenta, ani wykonawców.

Przecież jest tak z każdym jednym urządzeniem i nie rozumiem, dlaczego akurat w budowlance ludzie są oburzeni tym faktem i interpretują rzeczywistość na swój sposób.

Mało tego jak pokazała ta konkretna sytuacja, brak szacunku do osób pracujących w naszej branży jest tak wszechobecny, że klienci sięgają nawet po groźby i szantaże.

I żeby było jasne, nie jest tak, że jesteśmy dumni z całej sytuacji i teraz próbujemy się wybielić.

Sytuacja ta jest zarówno cenną lekcją dla nas, jak i mocno wierze w to, że pozwoli także wam uniknąć podobnych problemów.

Natomiast my wprowadziliśmy już konkretne działania, żeby poprawić kwestie serwisowe.

Maila z przypomnieniem o przeglądzie zamieniliśmy na SMS-y i telefony do naszych klientów.

Nie przedstawiamy już orientacyjnych wycen napraw, tylko wszystko skrupulatnie liczymy, a na bazie tego powstaje oferta.

Mam nadzieje, że to wszystko pozwoli uniknąć podobnych nieporozumień w przyszłości.

Sprawdź również wpis o: Montaż klimatyzacji w bloku — regulamin od zarządcy